Halaman Utama

Khamis, 10 Mei 2012

Bagaimana nak lebatkan rambut?

Anda pernah melaburkan sejumlah wang yang sangat besar semata-mata untuk mendapatkan rambut yang lebat? Namun hasilnya mengecewakan?? Apa kata anda cuba petua orang lama yang mungkin jauh lebih berkesan dan insya-Allah akan membuahkan hasil yang memuaskan.

 

Di sini terdapat beberapa petua melebatkan rambut yang boleh dicuba...

PETUA 1:
Ambil sedikit daun inai. Tumbuk hingga halus dan campurkan sedikit air asam jawa. Cuci rambut hingga bersih dan bilas dengan air daun inai tadi sambil memicitkan kepala. Biarkan selama setengah jam. Kemudian bilas rambut sampai bersih. Amalkan seminggu 2 kali, insya-Allah, anda tidak akan mengalami masalah keguguran rambut.
  

PETUA 2:
Ambil beberapa helai daun rambutan yang muda, kemudian bersihkan. Ramaskan daun itu bersama air sehingga keluar lendirnya. Kemudian sapukan lendir itu pada rambut. Biarkan selama 20 minit, selepas itu bilas dengan air bersih. Lakukan 2 hari sekali dan lihat hasilnya.

PETUA 3:
Sapukan minyak bijan pada akar rambut atau kulit kepala sebelum tidur. Esok paginya, syampu dan bilaslah rambut seperti biasa.

PETUA 4:
Daun lidah buaya digunakan bersama daun bunga raya putih untuk dijadikan resepi bagi mengurangkan rambut gugur.
 

PETUA 5:
Kisar sebiji nenas hingga menjadi jus. Biarkan semalaman, barulah lumurkan pada rambut selama 15-30 minit. Amalkan 3 kali seminggu.
nenas.jpg (714×600)


SELAMAT MENCUBA! Semoga anda mendapat rambut lebat yang diidam-idamkan! :)
thick hair.jpg (400×600)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...