Halaman Utama

Isnin, 12 Disember 2011

Rahsia Kecantikan Wanita 5 Negara

Petua nenek moyang dari 5 negara.


1) Greece

Mereka menggunakan oren untuk menyegarkan kulit. Pati oren juga dapat membunuh bakteria penyebab jerawat. Jika anda mahu mencubanya, bersihkan wajah dengan air suam dan campur dengan essential minyak oren, atau juga dapat menggunakan masker dengan ditambah jus oren.

2) Britain

Di Britain, hampas dari teh dipercayai dapat menghilangkan lingkaran hitam terutama di kawasan mata. Malah para wanita menyimpan hampas itu di dalam peti ais, dan dapat digunakan untuk menjaga kecantikan wajah mereka.

3) Russia

Para wanita di sana telah biasa menggunakan kopi untuk digosokkan ke kulit mereka. Hasil kecantikan yang didapati adalah dapat menghilangkan bau badan serta tona kulit yang cerah dan berseri. Mereka melakukannya ketika bersauna supaya penanggalan sel kulit mati berlaku secara optima.

4) Jepun

Kebanyakan wanita Jepun lebih suka menggunakan kotoran burung Uguisu no Fun (Nightingale) untuk membersihkan kulit mereka. Malah kotoran tersebut juga turut dijadikan masker. Sekarang, mereka masih menggunakan petua ini namun dicampur dengan sabun terlebih dahulu.

5) Mesir

Dipercayai Ratu Cleopatra gemar menggunakan susu dan madu untuk kecantikan wajahnya. Dia juga sering mandi dengan garam laut dan lumpur laut mati. Ratu Mesir ini percaya bahawa bahan-bahan itu dapat memberinya kulit yang bersih dan halus serta wajah yang cantik dan bersinar. Dia juga percaya bahawa petua kecantikan yang dilakukannya juga merupakan rahsia awet muda.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...