Halaman Utama

Isnin, 31 Januari 2011

Tips & Rahsia Kecantikan Dari 5 Negara

Jepun - Walaupun negara ini termasuk maju, tapi dulu kebanyakan wanita Jepun lebih suka menggunakan tips masker najis burung Bulbul untuk membuat kulit mereka bersih. Sekarang mereka masih menggunakan tips tersebut untuk kecantikan, namun dicampur dengan sabun dulu baru dioleskan pada wajah.

Yunani - Negara yang terkenal dengan berbagai mitologinya. Termasuk rahasia mitologi tentang kecantikan wanita. Mereka menggunakan jeruk untuk menyegarkan kulit. Saripati dari jeruk juga dapat membunuh bakteri penyebab jerawat. Jika anda ingin mencubanya , bersihkan wajah dengan air suam lalu campurkan dengan essential minyak jeruk.

Inggeris - Sering minum teh? Ada tips kecantikan wajah yang berhubungan degan minuman ini. Wanita Inggeris menggunakan ampas dari teh dipercayai dapat menghilangkan lingkaran hitam terutama di mata. Bahkan para wanita tersebut mempunyai tips iaitu menyimpan ampas itu di peti ais, sehingga dapat digunakan sewaktu-waktu untuk menjaga kecantikan wajah mereka.

Rusia - Para wanita disana terbiasa menggunakan kopi untuk digosokkan ke kulit mereka. Efek kecantikan tersebut adalah hilangnya bau badan serta rona kulit yang cerah dan memancar. Tips tambahan : Mereka melakukannya saat bersauna supaya pengangkatan sel kulit mati berjalan secara optimal.

Mesir - Konon katanya Cleopatra gemar menggunakan menggunakan susu dan madu untuk kecantikan wajahnya. Dia juga sering mandi dengan mandi dengan garam laut dan umpur laut mati. Ratu mesir ini percaya bahawa bahan-bahan itu dapat memberinya kulit yang bersih dan mulus. Serta Wajah yang cantik dan bersinar. Dia juga percaya bahwa tips kecantikan yang dilakukan juga merupakan rahsia dari awet muda.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...