Halaman Utama

Jumaat, 11 Jun 2010

KAJI SELOK BELOK BISNES ANDA ‘Langkah 2 2010’


Secara amnya untuk memulakan sebuah perniagaan , kita lazimnya akan terikat dengan kertas kerja dimana kita akan membentangkan satu plan ,strategi,analisis dan pelbagai laporan yang harus di buat untuk diperbentangkan .Adakah ini tidak nampak rumit bagi anda? Bagaimana kalau anda tidak mempunyai pengetahuan yang tinggi untuk menyediakan semua itu .Di sini saya sedia berkongsi PENGALAMAN & PENGETAHUAN saya sebagai pengedar produk ERIESYA SPA & PENGILANG AGY Biotech SDN BHD
Untuk memperluaskan perniagaan Anda, anda haruslah meluangkan sedikit waktu bagi meneliti dan menjelajahi industri kosmetik. Kita dapat melakukan hal ini melalui majalah bahkan dengan melakukan sedikit online research. Tempat yang baik untuk memulai adalah di http://home.spaeriesya.com diruangan forum atau beberapa Yahoo Groups untuk kosmetik. Anda dapat juga meluaskan pengetahuan Anda mengenai kesihatan serta asam garam didalam industri kecantikan pada umumnya. Didalam menceburi bidang industri ini akan memberikan wawasan yang baik pada zaman yang serba canggih ini. Dan memiliki pengetahuan seperti ini tentu akan membantu Anda membuat keputusan bisnes yang lebih baik secara keseluruhan. Jika Anda sudah berada di dunia kosmetik sebentar tadi, Anda mungkin telah mengatur langkah tanpa menyedari bahawa anda telahpun mengumpul maklumat dan selok belok bisnes dan ini adalah penting untuk setiap ranca
Bahagian seterusnya menyentuh “who is your customer”. Siapa pelanggan Anda?Dan kepada siapa harus anda pilih bagi target bisnes anda ? Jika, sekarang anda menjual kepada orang-orang di pasar tani atau pasar malam, tanyakan pada diri anda sendiri: "Siapa yang menghadiri pasar dan pekan ini?" Anda seharusnya membuat kajiselidik tentang SELOKBELOK jual beli barangan anda. Contohnya yang datang itu adalah dari golongan mana... Apakah mereka perempuan? Adakah mereka seorang ibu? ? Setelah pertanyaan-pertanyaan ini, mulakan langkah pertama iaitu membeli jiwa pelanggan contohnya membuat penawaran produk yang menarik bagi jenis spesifik pelanggan.
Anda juga perlu tahu siapakah pesaing hebat anda. Anda harus peka tentang apa sebenarnya yang mereka tawarkan. Memahami pesaing Anda dengan sendirinya membentuk diri kepada satu nilai yang unik. Ini adalah penawaran unik yang boleh anda lakukan iaitu memberi satu perbandingan seperti menawarkan sesuatu yang tidak dapat ditawar oleh mereka. Jadi,dari sini pelanggan anda akan bertambah.
Di pusat membelibelah pula, terdapat ramai pelanggan yang ingin membeli sabun. Jika mereka memilih sabun anda di antara sabun yang lain,anda harus kaji apakah yang membuat mereka memilih?Dari sini kita dapat menilai kualiti barangan kita sendiri.Kita harus belajar mencari punca kepada setiap baik & buruk produk yang dikeluarkan. Apakah variasi? Apakah harga? Fikirkan tentang keunggulan produk anda dan juga tawaran yang dibuat.
Sebuah kata peringatan: Anda harus mejadi seorang yang kejam dengan mengusir mereka keluar dari marketplace. Ini adalah salah satu cara berbisnes tapi saya tidak fikir itu adalah sesuatu yang sihat di dalam dunia perniagaan. Saya lebih suka memikirkan orang lain juga dapat bersama-sama melebarkan sayap untuk mewarnai dunia kosmetik. Dua istilah yang sama tetapi mencerminkan perasaan atau identiti kita yang sebenar.Ini tidak bererti saya tidak ambil pusing tentang kedatangan mereka. Saya sedar kedatangan mereka ini juga boleh menggugat kedudukan saya sebagai pengeluar kosmetik. Jadi saya haruslah memberi yang terbaik di antara yang terbaik.Saya sebagai pengeluar kosmetik haruslah bersikap agresif supaya daya usaha saya selama ini akan berbayar akhirnya. Saya harus melakukannya dalam semangat berusaha untuk memperbaiki perusahaan kami dan mudah-mudahan, seluruh industri.
Di ERIESYA SPA, Kita mengamalkan nilai-nilai murni dengan harapan ada hati yang tersentuh dengan keikhlasan kami dan sudi menjadi pelanggan dengan membeli produk keluaran kami.Dengan harapan ada di antara pengusaha kosmetik diluar sana mempunyai niat seperti kami.Kemudian, beberapa rekan lain vendor mulai melakukan hal itu. Jadi, bahwa proposisi nilai unik mulai menjadi lebih dari tablestake. Jadi, kami berusaha sedaya upaya untuk mengeluarkan produk dengan memenuhi setiap permintaan pelanggan. Ada sesuatu yang saya inginkan iaitu untuk menjadi lebih baik daripada pesaing yang ada.Kami bekerja keras untuk memahami keinginan anda dengan pelbagai cara berbicara seperti melalui http://sasahaerieka.blogspot.com, forum di http://home.spaeriesya.com , Twitter, Facebook, Dan dengan memberikan ceramah di daerah dan pertemuan nasional. Kami percaya bahawa dengan melakukan hal ini, kita memberikan keunggulan atas diri kita sendiri sesama pelayan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...